Bart Van Der Vurst

Bart Van Der Vurst - element61
Business Analytics experience
6 jaar
Data Science & Strategy Competence Lead

Bart behaalde een Master Handelsingenieur (UGent) met een specialisatie in Marketing Advanced Analytics (MMA UGent) in 2013.

Bart’s professionele passie is het creeëren van business opportuniteiten door het gebruik van (‘Big’) data en analytische technieken (‘advanced analytics’).
 
Bart startte zijn professionele carrière als consultant bij McKinsey & Company waar zijn focus lag op het leiden van de analytische kant van international klantenprojecten. Daarnaast hielp deze ervaring hem in het opbouwen van een skillset in gestructureerd project management, klanten & team-management en het plannen en uitvoeren van analytische projecten. 
 
Na 2 jaar verhuisde Bart naar Parijs en startte hij bij ‘Africa Internet Group’ (nu Jumia) als hoofd van Marketing Intelligence. Hier was hij verantwoordelijk voor het volledige data-process van digitale marketing incl. de analyses en rapportering over alle 14 landen heen; gesteund door zijn team van 5 mensen. 
 
Zes maanden later werd Bart gevraagd om het volledige ‘intelligence’ team van Jumia te leiden inclusief het team van 5 analysten en 5 developers. In deze rol was Bart verantwoordelijk voor de technische BI opzet (Microsoft SQL Server), de digitale tracking en big data opzet (Google Cloud Platform), het creeëren en visualiseren van business-relevante rapportering in Qlikview en het analytisch verwerken van aanbevelingen (via R, Python, Pyspark, enz.). 
 
Doorheen deze ervaring slaagde Bart erin om Jumia stap-per-stap om te vormen tot een technologie-gedreven bedrijf met self-service BI tools, een geautomatiseerde dashboard system en een duidelijke digitale voetafdruk van elke klant. 
 
Bart’s focus is om bedrijven te helpen in het vertalen van hun behoeften in werkende (technologie-gedreven) oplossingen. In een wereld vol technologie en ‘buzzwords’, probeert Bart - via zijn zowel bedrijfs als technische actergrond – als een vertaler en coach op te treden voor klanten. 
 
In zijn vrije tijd zoekt Bart de regelmaat om te sporten: fitness, maar ook lopen. Hij houdt van koken en vindt zijn energie in het samenzijn met vrienden en familie. Bart houdt van gezelschapspellen en is gepassioneerd door Italië en zijn rode wijnen.  

Free time

Gezelschapspellen & italiaanse wijn