Steven Decerf

tot
tot nu
mandagen

Partner - Customer Relations & Business Development

Steven begon zijn carrière in de ICT en consulting sector in 1997. Hij maakte voor het eerst kennis met Business Intelligence en Performance Management in 1999 toen hij bij Cognos Belux (het huidige IBM) kwam, toen nog maar een handvol mensen. In zijn rol als Account Manager hielp hij Cognos Belux groeien. Verschillende van zijn klanten ontwikkelden zich tot Globale Accounts waarvoor hij de internationale samenwerking en de relaties met belangrijke beslissingsnemers coördineerde.

Na twee jaar bij Oracle - waar hij Global Account Manager was voor DHL en e-Business applicaties verkocht aan het senior management van DHL - vervoegde hij begin 2003 opnieuw Cognos Belux, ditmaal als Sales Manager. Cognos Belux realiseerde in die tijd een grote dubbelcijferige omzetgroei op jaarbasis, het team groeide tot ongeveer 40 mensen en € 16 miljoen omzet. In anticipatie van de overname van Cognos door IBM, besloot Steven om in 2006 zijn eigen bedrijf in e-commerce op te starten. Hij richtte Mount Oberon op, een van de toonaangevende omnichannel mode retailconcepten in België en de tweede Most Export Oriented Webshop van België (BeCommerce, 2014).

Eind 2016 keerde hij echter terug naar de ICT en consulting sector bij IQVIA, een toonaangevende wereldwijde leverancier van geavanceerde analytics, technologische oplossingen en consulting-diensten in de farmaceutische sector en de gezondheidszorg. In eerste instantie als Director voor Forcea, een 30 man sterk Business Intelligence bedrijf dat recent werd overgenomen door IQVIA. Later als Sales Director van IQVIA, aan het hoofd van een commercieel team van ca. 35 mensen.

Sinds begin 2020 bij element61, leidt Steven het Customer Relations & Business Development team, verantwoordelijk voor alle commerciële contacten met element61’s klanten enerzijds, en de belangrijkste technologiepartners zoals Microsoft, Databricks en Qlik anderzijds. 

Steven combineert een jarenlange ervaring in Analytics & AI met een goed inzicht in het verkopen van oplossingen die zorgen voor een ROI voor de klant.
In de voorbije 20 jaar in sales en management groeide hij uit tot een allround professional, die onze klanten helpt om meer waarde te halen uit hun data.