Tom Staes

tot
tot nu
mandagen

Customer Relations & Business Development Manager

Na zijn studies Muziekpedagogie vervolgde Tom zijn studies Economie en behaalde hij een diploma Computerwetenschappen. Zijn professionele carrière begon bij KBC Bank als Spaar- en Beleggingsadviseur, maar - na het behalen van een diploma Informatica in 2004 - besloot Tom zijn passie voor IT te volgen als vertegenwoordiger bij Michiels-Remmicom. Op dat moment een bekende Canon-partner en softwarehuis voor gemeentelijke overheden. Van hardware tot software voor scannen en digitaliseren, Tom verkocht oplossingen om zijn klanten te helpen bij hun digitaliseringsprocessen.

Vervolgens werd Tom Customer Advisor bij Konica Minolta, gevolgd door een salesfunctie bij Informed Consulting (Enterprise Information Management). Daar hielp hij zijn klanten bij het in kaart brengen van de uitdagingen rond digitalisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen en hielp hij hen hun doelstellingen te bereiken via op maat gemaakte oplossingen.

Toen hij bij Cegeka werkte in 2020, verdiepte Tom zich in applicatieontwikkeling op maat en applicatiemodernisering als Solutions Sales in applicatie-integratie. Hierdoor groeide zijn interesse in Data en Analytics. Tom ondervond uit eerste hand dat het consolideren van bedrijfsdata uit verschillende applicaties en het creëren van inzichten om strategische beslissingen te nemen, vandaag nog steeds een grote uitdaging is... terwijl de mogelijkheden om enorme hoeveelheden data aan het werk te zetten sneller groeien dan ooit!  

Na het eerste contact met element61 werd het voor Tom al snel duidelijk dat er een nieuwe uitdaging op hem wachtte om waardevolle klantenpartnerschappen op te bouwen, deze keer gebaseerd op diensten en oplossingen met betrekking tot Data & Analytics. Het is dan ook met veel enthousiasme dat Tom in januari 2024 bij element61 aan de slag is gegaan.