Martin Lobet

tot
tot nu
mandagen

Analytics Analyst

Martin Lobet studeerde in 2019 af als Master in Business Engineering, met focus op ondernemerschap, aan de Solvay Brussels School of Economics and Management. De kwantitatieve aard van die studies en zijn interesse naar business optimalisatie legden de basis van zijn passie voor Data Analytics en Data Science.

Martin begon zijn carrière bij Accenture en stapte vervolgens over naar Groupe Rossel (o.a. Le Soir, Sudinfo, La Voix du Nord, ...) waar hij verantwoordelijk was voor het maximaliseren van de waarde van het digitale advertentie-netwerk door slimmer gebruik te maken van data. Gaandeweg raakte hij vertrouwd met Python en leerde hij technologieën in de Ad-tech en Mar-tech ruimte kennen (bv. Ad-servers en DMPs).

Hij werkte ook een tijdje als Data Analist in de banksector.

Zijn gecombineerde IT kennis en business/ondernemers-mentaliteit stellen hem in staat om organisaties te helpen in het identificeren van opportuniteiten -op basis van doorgedreven data analyse- en deze te materialiseren.

Martin vervoegde element61 in februari 2022.