Stijn Vermeulen

tot
tot nu
mandagen

Managing Director - Partner Business Analytics

Actief in deze materie sinds 1990 is Stijn Vermeulen een erkende expert in Business Analytics & Performance Management zowel op het vlak van software-oplossingen als de practische implementatie van deze technologie in een organisatie. Stijn behaalde het diploma van Handelsingenieur in de Beleidsinformatica (KULeuven, FETEW, België) en een DESS (MBA) in Toegepaste Marketing (Institut d'Administration des Entreprises, Aix-en-Provence, France).
 
In 1994 introduceerde Stijn Business Intelligence in de Marketing & Sales departmenten van Henkel Benelux. Na 2 jaar maakt hij de overstap naar het hoofdkwartier van de Henkel groep in Duitsland om een internationaal Marketing & Sales Data warehouse-project te leiden.
 
Na een eerste ervaring in business development rond Business Intelligence software bij Gentia Software, vervoegde hij de start-up Norkom Technologies in 1998 als eerste werknemer buiten moederland Ierland. Stijn groeide door tot Regional Director bij deze toonaangevende Analytische CRM leverancier.
 
In Juni 2001 werd Stijn aangeworven als Managing Director Belgium & Luxembourg bij Cognos (nu IBM). Gedurende zijn 5 jaar bij Cognos Belux verdubbelde de omzet van 8 miljoen € tot 16 miljoen €, groeide het team van 15 tot 40 medewerkers en verhoogde het marktaandeel van 15% in de Business Intelligence markt tot meer dan 25% in de gecombineerde Business Intelligence & Financial Analytic Applications (CPM) markt. In Mei 2006 verliet Stijn Cognos voor een sabbatical van 8 maanden, waarna hij element61 oprichtte. Bij element61 focust Stijn op business development, marketing & algemeen management. Daarnaast is hij zeer actief in strategische consulting & senior management coaching in BI & CPM bij klanten.
 
Stijn's focus-domeinen zijn Business Analytics & Performance Management Roadmaps & Architectuur, als onderdeel van een bredere ICT roadmap & architectuur. Daarnaast volgt hij van dichtbij de Business Intelligence & Performance Management software vendor roadmaps. Stijn's opdrachten zijn vaak in nauwe samenwerking met senior executives zoals de CFO, CIO en CEO wat hem helpt om BI & PM project gerelateerde beslissingen en overwegingen mee te laten beïnvloeden door de bredere verantwoordelijkheden en uitdagingen van Senior Management.
 
Sinds 2016 maakt element61 deel uit van Moore Belgium. Door de jaren heen groeide Moore Belgium uit tot de grootste onafhankelijke accountancy- en consultingdienstverlener in België met in totaal 1.500 medewerkers en een omzet van €150 miljoen €. Stijn is Managing Partner van de Business Unit "Business Analytics" en deel van het directie-comité, de Raad van Bestuur en aandeelhouder in de groep Moore Belgium.